Odchudzanie, a trening rowerowy

Choć, odchudzanie kojarzone jest głównie z niezbyt przyjemną formą treningową, to w zasadzie wcale nie musi tak być. Wszak, aby schudnąć możemy uprawiać dowolny, ulubiony sport. Ważne jest tylko to, aby zachować odpowiednia intensywność i objętość treningową.

Z całą pewnością całkiem przyjemną formą treningową może być jazda na rowerze. Wszakże, nierzadko wycieczki rowerowe są swojego rodzaju aktywnym wypoczynkiem.

Jazda na rowerze, a odchudzanie
Rzecz jasna, rekreacyjna jazda na rowerze, a trening rowerowy to dwa różne procesy. Różni je intensywność, tempo oraz czas. Wszak, w przypadku rekreacyjnej jazdy na rowerze można jeździć w wygodnym tempie, po dowolnym terenie i w dowolnych ramach czasowych.

Trening rowerowy musi cechować się odpowiednią intensywnością. Najłatwiej przełożyć ją na tempo, które powinno wynosić od piętnastu do dwudziestu kilometrów na godzinę – w zależności od kondycji i zdolności motorycznych danej jednostki.

Niezwykle ważne jest to, aby tempo było jednostajne – tzn. stale utrzymywane na tym samym poziomie. Dlatego też, warto dobierać trasę w taki sposób, aby była wolna od trudnych wzniesień czy zjazdów.

Jeśli zaś chodzi o czas trwania treningu, to tutaj obowiązuje zasada minimum 45 minut. Trening nie powinien być krótszy niż wspomniane 45 minut, gdyż organizm spala tkankę tłuszczową dopiero po kilkudziesięciu minutach stałej aktywności.

Ile mogę schudnąć?
Trening rowerowy należy realizować minimum trzy razy w tygodniu. Jedna sesja treningowa trwająca około godzinę pozwala spalić około 600 kalorii.

To, ile schudniesz zależy w głównej mierze od konkretnych wartości – intensywności oraz objętości treningowej. Bardzo ważna jest również dieta. Musisz pamiętać, by w czasie odchudzania nie podnosić wielkości posiłków, gdyż wówczas trening okaże się niedostatecznie skuteczny.

W skali miesiąca można schudnąć od 3 do nawet 8-9 kilogramów.

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*