5 sposobów na masę mięśniową

Zbudowanie masy mięśniowej to cel niejednego mężczyzny. Panowie pragną nabrać mięśni, gdyż cecha atrakcyjnego mężczyzny jest silna, atletyczna sylwetka. Nic więc dziwnego zatem w tym, że zdecydowaną większość spośród ćwiczących na siłowni stanowią właśnie panowie.

Budowanie masy mięśniowej na pewno nie jest procesem łatwym. Jednakże, przy odpowiednim podejściu można osiągnąć pełen sukces. Zapoznaj się z pięcioma wskazówkami i ciesz się postawną, atletyczną sylwetką!

Po pierwsze: obfita dieta
Aby doszło do wzrostu masy mięśniowej musisz dostarczyć odpowiednią ilość materiału budulcowego. Udział białek powinien być równy 2g na każdy kilogram masy ciała. Najwięcej jednak należy dostarczyć węglowodanów (6g na każdy kilogram masy mięśniowej). Najmniejszy udział w diecie mają tłuszcze (0,5g na każdy kilogram masy ciała).

Po drugie: trening siłowy
Trening to niezwykle ważny element procesu budowania masy. To właśnie podczas ćwiczeń dochodzi do wzrostu masy mięśniowej. Warto jednak wiedzieć, że niezwykle ważnym jest to, aby trening miał charakter progresywny (intensywność i obciążenie musi wzrastać z każdą kolejną sesją treningową).

Po trzecie: suplementacja
Stosowanie suplementów takich jak: kreatyna, l-glutamina, aminokwasy BCAA, gainery oraz izolaty białka może sprawić, że efektywność treningu i diety wzrośnie o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. Odżywki to absolutna konieczność jeśli myślimy o szybkich przyrostach masy mięśniowej.

Po czwarte: trening cardio
Trening cardio to konieczność, jeśli myślimy o przyrostach w postaci czystej masy mięśniowej. Dlatego też, wielu trenerów zaleca nawet dwa treningi dziennie (cardio + siłowy). Wówczas efektywność jest zdecydowanie najwyższa. Oczywiście należy pamiętać, że bilans diety musi uwzględniać zwiększone zapotrzebowanie energetyczne.

Po piąte: regularność
Regularność to słowo klucz. Aby przyrostu były szybkie i dostatecznie duże musimy być systematyczni – zarówno w kontekście diety, treningu, jak i suplementacji.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*