Jak zbudować masę? Krok po kroku.

Budowanie masy mięśniowej to jeden z pierwszych celów podejmowanych na siłownii. Wszakże cykl „masowy” poprzedza zarówno cykl na rzeźbę, jak i siłowy. Jak przejść przez tę fazę? Jak zbudować masę mięśniową?

Poradnik ‚krok po kroku’ – jak zbudować masę?

Poniżej przedstawiamy krok po kroku procesy budowania masy. Zobacz co należy zrobić w pierwszej kolejnośći, a co może poczekać.

  1. Zaplanuj

    Plan w sporcie jest bardzo ważny. Weź długopis i notatnik – szczegółowo opisz swój cel i założenia. Spisuj nawet najdrobniejsze szczegóły – będą stanowiły podstawę dalszej Twojej pracy.

  2. Stwórz dietę

    Zdrową, pełnowartościową i zbilansowaną. Dieta w procesach budowania masy jest niezwykle istotna. Odżywiaj się 5-6 razy w ciągu dnia. Przyjmuj posiłki o stałych porach. Kolację zjadaj najpóźniej dwie godziny przed snem.

  3. Stwórz harmonogram treningowy

    Trening na masę musi być realizowany 3-4 razy w ciągu dnia. Możesz robić go na siłowni lub w domu. Pamiętaj jednak by opierał się na wielostawowych ćwiczeniach wykorzystujących duże obciążenie treningowe.

  4. Stale zwiększaj obciążenie treningowe

    Mięśnie potrzebują stałej stymulacji, dlatego też trening musi mieć charakter progresywny. Dokładaj regularnie krążki z obciążeniem, skracaj czas przerw (maksymalnie do jednej minuty).

  5. Zadbaj o suplementację

    Stosuj suplementy diet – mają one bardzo duży wpływ na tempo budowania masy mięśniowej. Szczególnie dobrze procesy anaboliczne wspomaga kreatyna. Skuteczne są również aminokwasy.

    Jako formę uzpełniacza diety można stosować gainery, białko, l-glutaminę czy odżywki okołotreningowe – carbo.

  6. Prowadź dziennik

    Prowadzenie dziennika treningowego i dietetycznego stymuluje motywację i pozwala monitorować swoje postępy. Zadbaj o to, by uzupełniany był starannie, każdego dnia.

  7. Nie poddawaj się

    Nigdy nie przestawaj dążyć do celu. Nie daj się złamać pokusom i lenistwu. Pamiętaj, że tylko najwytrwalsi osiągają cel w postaci dobrze zbudowanej, postawnej sylwetki.

  8. Dziel się z innymi

    Pochwal się bliskim, rywalizuj z innymi. Kontakt z innymi i świadomość, że ktoś może interesować się Twoim planem jest naprawdę bardzo ważna.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*